Deklaracja Dostępności

Żłobki Miejskie w Gliwicach zobowiązują się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.zlobki.gliwice.pl

Data publikacji strony internetowej: 2018-08-29

Termin przeglądu i aktualizacji: 2024-03-26

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  1. Wymagania, które nie zostały spełnione:
  2. a) linki prowadzące do dokumentów nie zawsze zawierają dodatkowe informacje opisujące cechy fizyczne danego pliku,
    b) w serwisie mogą wystąpić grafiki nieposiadające tekstów alternatywnych,
    c) na stronach kart informacyjnych numery kart są wyróżnione kolorem, który nie zachowuje minimalnego kontrastu z kolorem tła,
    d) część plików nie jest dostępnych cyfrowo.
  3. Treści niedostępne:
  4. a) znaleźć można linki prowadzące do dokumentów do pobrania, które nie zawierają informacji o ich formacie oraz rozmiarze,
    b) są elementy nietekstowe, które nie mają przypisanego poprawnie sformułowanego atrybutu alt.

Oświadczenie sporządzono dnia: 2024-03-26

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przed podmiot publiczny.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej www.zlobki.gliwice.pl prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Dyrektor Żłóbków Miejskich, adres poczty elektronicznej sekretariat@zm.gliwice.eu. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 32 238 32 92. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej www.zlobki.gliwice.pl lub jej elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o który element strony internetowej www.zlobki.gliwice.pl chodzi oraz sposób kontaktu.
Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji. Żłobki Miejskie powinny zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, niezwłocznie informujemy o tym wnoszącego wezwanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, Żłobki Miejskie mogą zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy Żłobki Miejskie odmówią realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub elementu strony internetowej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć skargę do Rzecznika Praw Obywatelskich https://www.rpo.gov.pl/

Dostępność architektoniczna

Żłobki Miejskie w Gliwicach – siedziba i IV Oddział w budynku przy ulicy Kozielskiej 71

  1. Dostępność wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli. Dla klientów dostępne są 2 wejścia:
  2. a) do administracji (dyrektor, pracownicy księgowości i kadr, referent) – wejście zlokalizowane w środkowej części budynku: wejście nie jest przystosowane dla osób z niepełnosprawnością ruchową – bariery w postaci stopnia zewnętrznego oraz schodów wewnętrznych. Przed drzwiami zlokalizowany domofon umożliwiający kontakt i wezwanie pracownika,
    b) do biura kierownika i jednej grupy dziecięcej: wejście nie jest przystosowane dla osób z niepełnosprawnością ruchową – wejście schodami zewnętrznymi z podjazdem na wózki dziecięce, wiatrołap bez powierzchni manewrowej. W wiatrołapie zlokalizowany domofon umożliwiający kontakt i wezwanie pracownika.
  3. Dostępność korytarzy, schodów i wind. Budynek dwupoziomowy. Aby dostać się na wyższą kondygnację, należy pokonać schody. Brak windy.
  4. Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych.
  5. a) w budynku są tabliczki informujące o lokalizacji biur i grup dziecięcych,
    b) brak pochylni i platform,
    c) brak jest informacji dotykowej i głosowej o rozkładzie pomieszczeń, przed wejściem do budynku domofon umożliwia kontakt i wezwanie pracownika,
    d) w budynku nie zastosowano urządzeń i innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących. Dostępność zapewniona jest przez obsługę kierownika żłobka powiadomionego poprzez domofon.
  6. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych. Brak parkingu.
  7. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach. Do pomieszczeń ogólnie dostępnych dla osób postronnych można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  8. Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online. W budynku można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego po wcześniejszym zamówieniu takiej usługi (sekretariat tel. 32 238 32 92 wew. 2,
    e-mail sekretariat@zm.gliwice.eu). Usługa będzie bezpłatna i dostępna w godzinach pracy placówki.

I Oddział Żłobków Miejskich w Gliwicach – budynek przy ulicy Berbeckiego 10

  1. Dostępność wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli. Dla klientów dostępne są 2 wejścia:
  2. a) do biura kierownika i jednej grupy dziecięcej: wejście nie jest przystosowane dla osób z niepełnosprawnością ruchową – bariery w postaci schodów wewnętrznych, klatka schodowa bez powierzchni manewrowej. Przed drzwiami zlokalizowany domofon umożliwiający kontakt i wezwanie pracownika,
    b) do grupy dziecięcej: wejście nie jest przystosowane dla osób z niepełnosprawnością ruchową – bariery w postaci schodów zewnętrznych i wewnętrznych, klatka schodowa bez powierzchni manewrowej. Po pokonaniu schodów dostęp do domofonu umożliwiający kontakt i wezwanie pracownika.
  3. Dostępność korytarzy, schodów i wind. Budynek dwupoziomowy. Aby dostać się na wyższą kondygnację, należy pokonać schody. Brak windy.
  4. Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych.
  5. a) w budynku są tabliczki informujące o lokalizacji biura kierownika i grup dziecięcych,
    b) brak pochylni i platform,
    c) brak jest informacji dotykowej i głosowej o rozkładzie pomieszczeń, przed wejściem do biura kierownika i jednej grupy dziecięcej domofon umożliwia kontakt i wezwanie pracownika,
    d) w budynku nie zastosowano urządzeń i innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących. Dostępność zapewniona jest przez obsługę kierownika żłobka powiadomionego poprzez domofon.
  6. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych. Brak parkingu.
  7. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach. Do pomieszczeń ogólnie dostępnych dla osób postronnych można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  8. Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online. W budynku można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego po wcześniejszym zamówieniu takiej usługi (sekretariat tel. 32 238 32 92 wew. 2,
    e-mail : sekretariat@zm.gliwice.eu). Usługa będzie bezpłatna i dostępna w godzinach pracy placówki.

II Oddział Żłobków Miejskich w Gliwicach – budynek przy ulicy Mewy 34

  1. Dostępność wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli. Dla klientów dostępne są 2 wejścia ze schodami zewnętrznymi:
  2. a) do biura kierownika (parter): wejście nie jest przystosowane dla osób z niepełnosprawnością ruchową – wejście schodami zewnętrznymi, wiatrołap bez powierzchni manewrowej. Przed wiatrołapem zlokalizowany domofon umożliwiający kontakt i wezwanie pracownika.
    b) do grupy dziecięcej: wejście nie jest przystosowane dla osób z niepełnosprawnością ruchową – wejście schodami zewnętrznymi z podjazdem na wózki dziecięce, wiatrołap bez powierzchni manewrowej. W wiatrołapie zlokalizowany domofon umożliwiający kontakt i wezwanie pracownika.
  3. Dostępność korytarzy, schodów i wind. Budynek dwupoziomowy. Aby dostać się na wyższą kondygnację, należy pokonać schody. Brak windy.
  4. Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych.
  5. a) w budynku są tabliczki informujące o lokalizacji biura kierownika i grupy dziecięcej,
    b) brak pochylni i platform,
    c) brak jest informacji dotykowej i głosowej o rozkładzie pomieszczeń, przed wejściem do budynku, po pokonaniu schodów znajdują się domofony umożliwiające kontakt i wezwanie pracownika,
    d) w budynku nie zastosowano urządzeń i innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących. Dostępność zapewniona jest przez obsługę kierownika żłobka powiadomionego poprzez domofon.
  6. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych. Brak parkingu.
  7. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach. Do pomieszczeń ogólnie dostępnych dla osób postronnych można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  8. Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online. W budynku można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego po wcześniejszym zamówieniu takiej usługi (sekretariat tel. 32 238 32 92 wew. 2,
    e-mail sekretariat@zm.gliwice.eu). Usługa będzie bezpłatna i dostępna w godzinach pracy placówki.

III Oddział Żłobków Miejskich w Gliwicach – budynek przy ulicy Żeromskiego 26a

  1. Dostępność wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli. Dla klientów dostępne są 3 wejścia:
  2. a) do biura kierownika – wejście zlokalizowane w środkowej części budynku: wejście nie jest przystosowane dla osób z niepełnosprawnością ruchową – bariery w postaci schodów wewnętrznych, klatka schodowa bez powierzchni manewrowej. Przed drzwiami zlokalizowany domofon umożliwiający kontakt i wezwanie pracownika.
    b) do dwóch grup dziecięcych: na parterze i piętrze: na parterze wejście o wymiarach umożliwiających poruszanie się osób z niepełnosprawnością ruchową – dostępność zapewniona również poprzez wsparcie pracownika placówki, na piętro prowadzi klatka schodowa bez powierzchni manewrowej. Przed drzwiami zlokalizowane domofony umożliwiające kontakt i wezwanie pracownika.
    c) do dwóch grup dziecięcych: na parterze i piętrze: na parterze wejście o wymiarach umożliwiających poruszanie się osób z niepełnosprawnością ruchową – dostępność zapewniona również poprzez wsparcie pracownika placówki, na piętro prowadzi klatka schodowa bez powierzchni manewrowej. Przed drzwiami zlokalizowane domofony umożliwiające kontakt i wezwanie pracownika.
  3. Dostępność korytarzy, schodów i wind. Budynek dwupoziomowy. Aby dostać się na wyższą kondygnację, należy pokonać schody. Brak windy.
  4. Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych.
  5. a) w budynku są tabliczki informujące o lokalizacji biura kierownika i grup dziecięcych,
    b) brak pochylni i platform,
    c) brak jest informacji dotykowej i głosowej o rozkładzie pomieszczeń, przed wejściem do budynku domofony umożliwiają kontakt i wezwanie pracownika,
    d) w budynku nie zastosowano urządzeń i innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących. Dostępność zapewniona jest przez obsługę kierownika żłobka powiadomionego poprzez domofon.
  6. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych. Brak parkingu.
  7. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach. Do pomieszczeń ogólnie dostępnych dla osób postronnych można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  8. Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online. W budynku można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego po wcześniejszym zamówieniu takiej usługi (sekretariat tel. 32 238 32 92 wew. 2,
    e-mail sekretariat@zm.gliwice.eu). Usługa będzie bezpłatna i dostępna w godzinach pracy placówki.
  9.  
    WNIOSEK O ZAPEWNIENIE DOSTĘPNOŚCI

    OCENA ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI STRONY INTERNETOWEJ